Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα – Σανίδα Σωτηρίας για το 2014!

Τι είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι επιχειρηματίες; Έναν τρόπο για να τους επιλέξουν οι καταναλωτές και οι πελάτες που να τους διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές τους. Αυτό ακριβώς κάνει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (USP – Unique Selling Proposition): αποκαλύπτει πως μια επιχείρηση διαφέρει από τις υπόλοιπες στην ίδια αγορά.

Image

Μόλις μία επιχείρηση εδραιώσει την αξία της (και τη διαφορετικότητά της) στο μυαλό των πελατών/καταναλωτών τότε έχει πετύχει το μέγιστο για την επιτυχία. Εστιάστε στο να βρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, διαφοροποιηθείτε και κερδίστε έδαφος τη νέα αυτή χρονιά.

Για να επιτύχετε, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα πρέπει να είναι συναρπαστικό και δημιουργικό. Ο σκοπός είναι να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας και να σας θυμούνται οι καταναλωτές. Υπάρχουν 3 βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα για να γίνει ξεχωριστό:

1. Θα πρέπει να έχει νόημα για τους πελάτες σας (να ικανοποιεί μια ανάγκη τους) και να αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να το βρουν πουθενά αλλού

2. Θα πρέπει να είναι αξέχαστο έτσι ώστε να έρχεται πρώτο στη σκέψη των καταναλωτών όταν αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε

3. Θα πρέπει να αγγίζει το συναίσθημα των καταναλωτών. Τι επιθυμούν; Τι τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια; Τι τους μπερδεύει;

Ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες ανταγωνισμού (κακός πόλεμος τιμών, αντιγραφές των τακτικών σας, αθέμιτος ανταγωνισμός κ.α.) όπως και στην περίοδο της ύφεσης πάντα υπάρχει τρόπος να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας από τις υπόλοιπες. Πολλές επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν αυτό το βασικό εργαλείο του μάρκετινγκ για να πετύχουν ή δεν το ψάχνουν τόσο πολύ. Οι περισσότεροι πελάτες μου θεωρούν πως η ποιότητα ή η καλή τιμή είναι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Λάθος, αυτά τα έχουν όλοι και είναι τα βασικά.

Η αρχή του νέου έτους είναι η ευκαιρία σας για να αναζητήσετε με προσοχή και με εσωτερική ανάλυση ποιο είναι το δικό σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσο διαφορετικό και συμπαγές τόση μεγαλύτερη η επιτυχία. Ακόμα, όσο πιο δύσκολα αντιγράψιμο είναι τόσο περισσότερη απόσταση θα αποκτήσετε από τους ανταγωνιστές σας, μετατρέποντας το απλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (sustainable competitive advantage). Θα θυμάστε πως το μυστικό της επιχειρηματικής επιτυχίας είναι να παρέχουμε πάντα αυτό που υποσχόμαστε, δημιουργώντας ένας σταθερό μήνυμα το οποίο θα χτίζουμε με τον πέρασμα του χρόνου στο μυαλό των πελατών/καταναλωτών. Μπορείτε να βρείτε και εσείς το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησής σας μέσω αυτής της φόρμας.

 

 

Advertisements

About Θέμης Σαρανταένας

Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Ανάπτυξης Μικρών Επιχειρήσεων
This entry was posted in Γενικό Μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s